zadanie-za-interioren-dizain-kak-da-podadem-zadanie-za-interioren-dizain-01-esteta

Правилното задание за интериорен дизайн е от първостепенна важност, когато планирате да наемете услугите на интериорен дизайнер. За си спестите време в пояснения и преработки на проекти е важно да сте подготвени с поне основна идея, как бихте искали да изглежда крайният резултат. Точното и ясно комуникиране на заданието е ключово за постигане на желаната визия. Събирането на вдъхновения, решения и снимков материал на интериори, които ви харесват ще ви помогнат да изготвите параметрите на вашия проект. Това е забавна задача за домашна работа, резултатът от която можете директно да подадете на интериорния си дизайнер.

Споделете начина си на живот

Домът ви трябва да е отражение на самите вас. Споделете как предпочитате да прекарвате времето си и вашият дизайнер ще адаптира интериора към начина ви на живот. Ако предпочитате да ядете навън, да се събирате в приятели в заведения или да посещавате далечни дестинации, то голямата трапезна маса с десет или повече столове може би не е за вашия дом. Ако обичате да посрещате гости, да готвите у дома и често да правите големи събирания, то домът ви трябва да отразява това. Важна информация при задаване началните параметри на интериорния проект е и динамиката на вашето семейство: колко време прекарвате у дома, в кое помещение прекарвате най-много време, имате ли домашни любимци – колко и какви? Това са важни пояснения, които директно влияят на атмосферата в дома ви и трябва да бъдат взети предвид още на фаза задание за интериорен дизайн.

Направете си списък „харесва ми / не ми харесва“

Най-вероятно вече имате част от списъка „харесва ми“, дори без да знаете, че е чудесен ориентир за вашия интериорен дизайнер. Често това са запазени снимки, интернет страници или публикации, които по една или друга причина са ви направили приятно впечатление. Точно това са най-добрите ориентири за визия, усещане и излъчване на интериора, които трябва да подадете на своя дизайнер, при задаване параметрите на проекта. Хрумвало ли ви е обаче да изготвите и списък с точно обратното? Изненадващо, този тип информация е не по-малко важен, защото дава ясна представа с какво да не се допълва интериора. Най-добрите резултати са плод на откритата комуникация с интериорния дизайнер, наблягаща на предпочитанията, нуждите и вижданията на клиента. Примерни аспекти, на които можете да наблегнете в списъците си са:
Списък „Харесва ми“ в интериора:

– Любимият ви цвят, използван в интериор
– Цветова комбинация, която обичате
– Любим тип или стил мебели
– Примерна стая, чието излъчване ви харесва
– Снимки на помещения, които носят търсеното излъчване
– Специфични интериорни решения, които харесвате

Списък „Не ми харесва“ в интериора:

– Цветове, които да се избягват на всяка цена
– Цветова гама или комбинация, която не желаете да присъства в дома ви
– Мотиви, финиши и детайли, които не харесвате
– Интериорни решения, които не са ви по вкуса
– Снимки на помещения, които носят обратното на търсеното излъчване

Не забравяйте да бъдете конкретни в своето отбелязване. Ако сте запазили снимка на цяло помещение в списък „Не ми харесва“, не забравяйте да поясните на дизайнера, какво точно не ви харесва в интериора. Същото се отнася и за референциите, които харесвате. Гледайки една и съща снимка, всеки фокусира на нещо различно и може да се получи разминаване.

Наблегнете на снимките

Със сигурност сте чували, че е хубаво и дори препоръчително да предоставите референции за търсения ефект. Интериорният дизайн е визуално изкуство и най-добрият начин да комуникирате вашите желания и изисквания е да ги покажете, чрез снимки. Това помага да изясните какво ви харесва, какви материали, цветове и текстури искате да се заложат в интериорния проект и относително какъв стил се гони. Най-често използваните места за черпене на вдъхновение са Pinterest и Instagram. И двете платформи предлагат възможност за запазване и сортиране на референциите в отделни папки. Разделянето на примерните интериори по помещения е удобно, но имайте предвид, че само Pinterest предлага споделянето на албуми и свободното сваляне на изображения. Възможно е да свалите изображения от Instagram, използвайки сайтове или програми, но изисква допълнителни действия и време. Разбира се, няма проблем да предоставите и просто папка със снимки, към своето задание за интериорен дизайн, които да обсъдите на място с нашите колеги, за да разясните своето виждане за интериора.

Харесайте си mood board с цветове или материали

Да започнем с това, какво е mood board. Накратко това е колаж от цветове, текстури и материали, които пресъздават търсеното настроение и усещане за интериора. Възможно е да включите реални снимки на мебели, аксесоари и дори конкретни цветове. Mood board-овете са много популярни в САЩ и се използват за предварително одобрение не само за интериорни проекти. Не се налага сами да търсите отделните цветове, материали или текстури, които да групирате. Достатъчно е да потърсите „mood board“ в комбинация с цвета или материала, който бихте искали да е водещ във вашия интериор и да се спрете на няколко предложения, които да предоставите на интериорния си дизайнер. Близка версия на mood board колажите е material board алтернативата им, която основно набляга на реални материали и текстури, а не толкова на цветове и настроение. Разбира се, преди започване на работа по вашия проект, колегите ще ви представят вашия персонален material или mood board, според който ще бъде изготвен интериора.

Включете снимки на интериори, които са сходни с вашия проект

Хубаво е да подберете референции на интериори с решения, които да са приложими и във вашия дом. Най-честото разминаване идва от мащаба на помещенията и какво може да се побере в тях. Например, нещо осъществено в помещение с високи тавани би изглеждало по коренно различен начин в интериора на апартамент със стандартна височина. Красивите снимки на къщи директно на плажа, с остъклени тавани или нестандартни архитектурни оформления може много да ви харесват, но не могат да са от полза ако нямат сходство с габаритите на вашия дом. Разбира се, нашите дизайнери ще ви посъветват кой от подадените ориентири би седял добре във вашия интериор, но е хубаво да се фокусирате върху реално осъществими идеи.

Не се притеснявайте да сте претенциозни

Когато сте в началната фаза на събиране на вдъхновение за интериора от интернет, не се притеснявайте да запазите колкото референции ви харесат. Забавлявайте се! С увеличаване на запазените изображения, идва моментът за сортиране и отсяване интериорите, които най-точно отговарят на вашите виждания. Върнете се за втори оглед на референциите и намалете изображенията си до 10-15 примера на помещение. Подаването на задание с малко референции към дизайнерите гарантира, че крайният резултат максимално ще се доближи до усещането и излъчването на отбраните интериори. Прекалено голямото количество референтни снимки има опасност да измести фокуса от целта.

Открийте своя стил в интериора

След като сте запазили своите референции, разгледайте дали измежду тях не се появява обща тема, цветова гама или елемент. Поглед отгоре на запазените снимки веднага би показал, че клоните повече към конкретен материал, комбинация, дизайн или стил в интериора, дори без да го осъзнавате. Не е задължително да се ограничавате само до един стил, бил той модерен, съвременен или нещо по-екзотично. Важното е да усетите накъде клонят вашите предпочитания и да споделите това с интериорния си дизайнер, още в началото на разговора.

Доверете се на интериорния си дизайнер

От първостепенна важност е да обсъдите вашите предпочитания и виждания с интериорния си дизайнер. Точно толкова важно е и да се доверите на опита и уменията на професионалистите да създадат интериор, който да е вдъхновен от референциите ви, но да е пречупен през призмата на вашите стил и начин на живот. Работата на интериорните дизайнери да създадат дом, предвиден специално за вас, а не просто да наподобят вече съществуващ интериор. Именно за това вашето задание за интериорен дизайн трябва да бъде внимателно обмислено, още в началото.